TYÖHARJOITTELU THAIMAAN BANGKOKISSA.

torstai 29. toukokuuta 2014

Malaysia

Don Mueang (Bangkok) lentokentän ihmetys

Samalla kuin team MM vietti rentouttavaa lomaa Koh Changilla, minä ja toinen uusi ystävämme Laura nro.2 matkasimme hieman etelämmäs, Malesiaan. Lähdimme Ransgsitista taxilla lentokentälle (Don Mueang). Lähikentältämme AirAsian koneella Panangin saarelle, jossa vietimme yhden yön. Heti keksiviikko aamuna veneellä George Town:sta Langkawille. Laiva vei meidät Kuah Towniin, josta otimme taxin saaren suurimmalle rannalle Pantai Cenangiin. Ensimmäinen ihmetys oli koettu, lentokenttä "taxit" olivat nimellä white car eli puhtaasti valkoisia autoja. Perille kuitenkin pääsimme. Langkawille päästyämme tutustuimme intialaiseen tyttöön, joka osasi suositella edullista ja hyvää guesthousea. Emme siis ollut varannut kuin ensimmäisen yön Penangiin eli Langkawin majapaikka tuli kuin tilauksesta.

Onnea on heittää simpukat ilmaan

Ensimmäinen aamupäivä näytti meille saaren suurimman rannan. Suuri, kaunis ja hiljainen ranta (low season) odotti ylitukset. Ensimmäistä kertaa tämän vaihdon aikana vesi tuntui sekunnin murto-osan virkistävältä, mutta silti todella lämpöiseltä. Valkoiset hiekkarannat olivat täynnä kauniita simpukoita.

Breakfast bar, Hyvää huomenta.

Gecko, tässä guesthouse vietimme Langkawin yöt. Lähellä rantaa sijaitseva maja oli tunnelmallinen ja opiskelijabudejtille täydellinen vaihtoehto.

Heti torstaina guesthousin henkilökunnasta eräs mukava kaveri lähti oman vapaapäivän ilosta viemään metä saarikierrokselle. Muutaman tunnin vietimme elokuvamaisella Tanjung Rhu Beachella saaren pohjoispuolella. Rannalta jatkoimme Seven Wells vesiputoukselle ja waterfall:lta maisemakierrokselle vuorten päälle Cable Carilla. Nähtävyyspäivän jälkeen kävimme syömässä Malesialaisessa buffetissa. Pääsimme siis maistamaan kaikkea mahdollista, mitä omituisempia ruokia. Malesialaiset syövät muuten sormin. Illalla istuimme rannalla ihastellen Auringonlaskua ja Auringon laskettua käppäilimme yömarkkinoille.

Perjantai oli ranta- ja hyvän italaisen ruoan päivä. Ruoka on todella edullista Penangin ja Langkawin seuduilla. Launtainasta tuli mitä hienoin vesiurheilupäivä. Riippuliitoa ja vesiskootterilla menoa. Nautin rannalla aurinkovarjon alla suuren kookoksen, kuuntelin luonnon ääniä ja erityisesti nautin olosta!